BMW Vision EfficientDynamics

8. září 2009 v 11:43 | Lili-Diamond |  Autá
Éra ekologických vozidiel, ktorú hospodárska kríza, zdá sa, priblížila na dohmat, nesmie znamenať zánik športových automobilov. Niečo podobné si asi povedali v BMW a vyvinuli štúdiu 2 + 2 miestneho kupé s hybridným pohonom. Zložili ho z prepĺňaného vznetového trojvalca (opakujeme trojvalca, nie je to preklep) a dvoch elektromotorov. K hybridu neodmysliteľne patria veľkokapacitné akumulátory - v tomto konkrétnom prípade zložené 98 lithium-polymerových článkov. Štúdia dokáže jazdiť aj v bezemisnom režime výhradne s využitím ťažnej sily elektromotorov a to do vzdialenosti až 50 km.
No keď sa do akcie zapojí celý trojzáprah motorov, jej akčný rádius limituje len objem palivovej nádrže. Pritom hybridný pohon vyvinie sumárny maximálny výkon 262 kW (356 k) a jeho silu interpretuje krútiaci moment kulminujúci na takmer neuveriteľnej hodnote 800 Nm. Adekvátne sú akceleračné schopnosti. BMW Vision EfficientDynamics pod plným plynom zrýchli z pokoja na stovku za 4,8 sekundy. O maximálnej rýchlosti vieme len toľko, že elektronický obmedzovač, ktorý sa mimochodom k športiakom vôbec nehodí, ju redukuje na obligátnych 250 km/h.
Nech im je odpustené už preto, že auto s takými dynamickými parametrami spotrebuje len 3,76 litra nafty na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 99 g/km. A to má poháňané všetky štyri kolesá.
K pozoruhodným deklarovaným výsledkom prispela spolupráca s divíziou BMW M a špičková aerodynamika vyjadrená súčiniteľom odporu vzduchu cx 0,22. Ten pomáhali tlačiť nadol experti BMW F1.
Nik nepochybuje, že hybridná štúdia kupé od BMW sa predstaví na autosalóne IAA vo Frankfurte na Mohanom.
2010-bmw-efficientdynamics-vision-sports-car-concept.jpg (414×242)

Jozef Prosan
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama